Monday, September 13, 2010

.Raya.Raya.

Ohh yea.. Rasa kejap betol Ramadhan berlalu kan?Mcm2 bende yg menguji kesabaran kite bulan2 Ramadhan ni kan? Baik dgn kwn2, classmates lah. Opss..please please tlg jgn terasa kay?Biarlaah rahsia.HAHA. Aku pn mls laa nk cari gadoh dgn kau!! Mnyampah okay! yek. OKay la..kesempatan bulan syawal yg mulia ni..Just wanna wish Happy Eid to my family (okay yang ni awal2 lg dah mintak maaf.hehe) to my relatives, teachers, lectures, && to my friends from Skshas, Mgskl, Uitm Sgmt, Uitm Kedah, Teman2 bloggers, and Facebookers.HAHA..

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI!! MAAF ZAHIR BATIN!
Kalau ada salah silap or terkasar bahasa ke..Minta Maaf ye. 0-0 taw?

To sumone: Aku maafkan kau laah ye. Eventho dlu mmg kau mmg ada buat salah kat aku. Aku maafkan kau laa. Lgpn x kn aku x nk maafkan kau smpai bila2 kan?I'll just fine..Semuge kau bahagia dgn relationship kau skrg ..(Mane laah tahu kan..)HAHAHA..*Tasha bukan suke berdendam2 dgn org lame2 pn..cume aku nk kau rase mcmn sakit hati aku rase.hohoho*Selamat Hari Raya wehh!!* ;p

Sunday, September 5, 2010

.Dentist.

OKay laa..just nk cerita.smlm I dgn my mum pegi la jumpe dentist utk cuci gigi kitorg.
yelaa..every 6month kitorg mmg dah biasa pergi ke dentist utk cuci gigi. yea. Kali ni adik i Wani pn buat jgk. dia dah setahun dah x jumpe dentist.&& she need to go then "bersihkan" gigi dia tu. Kali ni kitorg jumpe dentist kat Melaka. Sbb kitorg blk kmpg sat.Nk try dentist kat sini.tgk rate byrn dia x laa mahal laa..murah sikit kot rather than jumpe dentist kat kl tu. Mcm biasa laa..kalau nk di bandingkan since i childhood. I mmg takot nk jumpe dentist.Serious takot! Asal diorg bwk I jumpe dentist je..hati ni berdebar2 je nk masuk jumpe dentist tu.. Yela..Teringat2 mcm cerita "THE DENTIST" tu..
mmg laa gerun kan..dgn bunyi2 machine dia.HAHAHa.


Dentist kat Melaka ni peramah taw. Suppose kitorg Biasa dgn Dr.Faizal tu yg biasa cuci gigi kitorg. Tetibe slmlm Dr.Faizal x de. diganti dgn Dr. pmpn laa..Mule2 i expect Dr tu nmpk cam garang ke. mcm x friendly dgn Patient.Bile turn kitorg tetibe ramah pulak doctor tu..borak2..tny mcm2..HEHE. Yg paling best I dgr dr doctor tu. "Gigi Awak Cantik laa Natasha..pandai awak jaga.Tersusun rapi.Tp gigi geraham awak baru nk tumbuh kan?Saya x bole cuci kuat2 sgt kat area tu.kang takot berdarah pulak" Huhuhu...well mcm I x kembang plak kan..hehe. then i ckp la.. "Alaa doctor gigi saya biasa2 je laa"hehe.pdhal dlm hati SUKE! hehe..Doctor ckp..kite ni mmg slalu kena jage gigi kite..jgn nk makan manis2 sgt.sikit2 xpe. kang belom sempat Tua gigi da gugur.So dari mude lagi kite kena jaga.every 6 month jumpe dentist yea kwn2!! kalau kite cuci gigi kite slalu pn x elok sgt,sbb bole buat gigi kite terhakis n nipis n jarang. Advice doctor A year=twice! kena jumpe dentist. :))



P/S : Jangan Takot2 Jumpe Dentist yea? :)

Saturday, August 7, 2010

.Hot spring Ulu Legong.

060810:

On this wknds tggl laah i bersame rumate i kak farah.kitorg berdua saja home alone kat rumah.mule laa buntu x tahu nk buat ape.Since from da 1st wk i kat sini. i laah org yg sentiasa ada kat ruma bile wknds.Damn! tahu laa i ni org jauh.nk blk ruma pn berpkir 2 3 kali utk decide.But when i tgh duk surfin internet, men fesbuk dpn tv.tetibe kak farah ajk kuar mlm tu.nk pegi kolam air panas kat Baling.waahhh..rs teruja jgk laa nk pegi.mlm2 pegi kolam air panas best."tp dgn sape kite nk pegi ni kak farah?"huhuhu...ohh she said dgn clsmate dia. 2 org laki.Okay fine mule2 rs berat hati jgk nk pegi.sbb kuar mlm2.sbb time tu da pkul 930mlm.aiyaa..okay2.pastu x lame kak farah kate, mmbe die tu akn dtg amik kitorg around 11pm.sbb diorg br lepas gi memancing!hahah.
By the time pkul 11 tu..tetibe i change my mind utk x nk mandi kat kolam air panas tu.tahh mungkin sbb i rs mngantuk kot. yelaa ptg tu kitorg bergotong royong kot bersihkan rumaa.basuh kete and so on.mmg kerah tenaga laah.tu yg rs cepat mengantuk.hihi

lebih kurg pkul 11 lebih mmbe2 kak farah pn dtg.hanafi & Am. Bile kuar2 rumaa je tgk ade tmbh lg sorg lg.Omg.mmg i terkjut laa..igtkan 2org je. Hanafi said bdk Sabah ni nk ikot. Namanya Mansor. orgnye comel je. dia mmg bdk ISB pn.but dia bukan cls i. he's from B cls. :)
By the time kitorg gerak tu..Hsemate Hanafi from Tmn Universiti call.diorg pn nk join. Adoii..makin menambah2 laa bdk laki.hahaha..dlm perjalanan tu. Am said die sbenarnye x tahu g tmpt tu..sbb jrg pegi.So kitorg redah je lah. You knw what..jln kat kedah ni da laa x byk lmpu.mmg agk seram jgk laa nk lalu.naseb kitorg berkonvoi 2 kete.hehe
WSY + WJJ.hahah.Sepanjang perjlnn tu..lalu laa kubur cina, pkok2 getah, kilang2 ape tah kat gurun tu..mmg sunyi time tu.Hanafi dgn confident nye bwk kete tnpa mngetahui hala tuju tmpt tu.direction nk pegi baling terok! x systematic.mnyusahkan kitorg.kitorg smpai 2 kali tersesat msuk kmpung org.hahaha..WJJ pn turut sesat jgk.haha.
Bile da tersesat byk kali finally smpai jgk Kolam Air Panas tu. Igtkn x ramai org bile da pagi2 ni.Rupe2 ramai gilaa okay.unexpected btol. x sngke org akn ramai mcm ni.yelaa kitorg smpai situ around 130am.Turunnye i dr kete..MMG TERKEJUT gilaa..bila tahu Fendy & Faizal ade. Rupe2nye Hanafi hsemate dgn diorg.Ohh ape lg.."Hello clsmates!"hehehe...So, xde laa i segan sgt.sbb i dgn kak farah je pmpn.and others sume laki.
Kolam Air panas ni bukan mcm kolam air panas kat hulu langat.kolam air panas ni dia upgrade mcm swimming pool mgikut level kepanasan air tu..kalau msuk pool kids suam2 je. x pns sgt.Kolam for adult ade 3 pool. and anothr 1 pool tu dia x kasi org public mandi sbb suhu die lg panas.I ade gak try2 nk rs air dlm berpagar tu.rupe2 mmg pns mcm air br lepas didih.kalau bwk msuk telor sure bole masak.Pehh mmg panas gila taw. mmg diorg mule2 sume blagak ckp mcm x panas. yelaa blom celop kaki n badan sume.bole laa ckp besa.haha. Bile da msuk kolam baru tahu bagaimana.hahaha..Best taw celup2 kaki kat kolam air panas ni. Byk advantages taw.Org slalu dtg sini sbbnye nk dptkan rawatan terapi utk pelbagai jenis sakit.Sbb suhu air kolam air panas ni antara 30 C - 60 C & kandungan sulfur dia sgt tggi. Kalau bole nk je i pegi sane tiap2 mggu ohh..tp Merbok - Baling tu agk jauh.jauh dia tu..mcm bole pegi penang je.hahaha
Actually mmg byk lg nk cerita.mmg Fun laah kuar dgn diorg.huhu..Memandang da Maghrib.i wll stop here.later i smbung lg.huhu
byebye peeps!






Friday, July 30, 2010

ohh yaa..its a been a month i kat sini. Seluruh town Sg.petani i da abes tawaf since 2nd wk i kat sini.SP bukan besa mane pn.but x kesa laa I kena campak town mane2 pn..i dun care.but kat sini x byk choice jika nk bandingkan kat kl.kalau nk brg ape2 i akn mintak my sis or my mum blikan then bwk ke sini. :)
I rinduuu gilaa nk blk kl. Skrg i x mcm dlu lg..pantang mggu free je mesti wknds nk blk ruma.but for this time i nk blk rumaa pn susa.*sob* kdg tu jelez jgk tgk mmbe2 sume blk ruma. :(
hell yeahh..i mmg x saba nk dpt kete nti. sbb kalau ade trnsprt senang sikit.kalau bosan2 bole kuar town x pn turun Penang! :)) x perlu bgantung kat org lain or hsemate.
So far kwn2 kat sini sume okay2 je. baik, sopan, lemah lembut sume cukup laah.kdg tu..tgk diorg i pulak rs mcm 'alien'. sbb i x mcm diorg. ;p
Mek2 kelate sini sume cun2. comel je. :) suke tgk diorg.hahahah...cume kalau bcampo dgn diorg i susa skit nk phm kecek diorg.lajuuuu...then mmg x phm laah. *Aifaa n jaja kalau u'all bc ni..sorry laa yea.tasha mmg x phm sgt korg ckp.* Tp naseb laa diorg try utk ckp biasa yg bole i phm..kalau x, 2 3 kali kot nk kena ckp sbb nk kasi i phm..huhu..kesian btol org mcm i..lmbt sikit nk phm ape yg korg ckp.hehe.But actually fun bile dgr mmbe2 sume ckp loghat masing2.kdg tu i tergelak dlm hati je dgr ape yg korg merepek2 tu. special btol korg ada loghat negeri masing2.hehe..xpe laah...tasha akn cube blaja ckp korg sikit2..:) *confirm loghat aku x jadi!*hahah

Hmm today i ada 2nd quiz for qmt.topic decision tree pulak.Aiyooo..prof ni, buat soalan susa2 plak.da laa 1st quiz i only get 7/10 je.x dpt fullmarks.igtkn 2nd quiz ni bole laa fullmarks.rupe2 spoiled pulak soalan c td..huh! saba je laaah..mmbe sume same je mcm i.careless! afta quiz kat DS prof sempat tunjuk jwpn lg..mmg nevous lah. plus bengang jgk..soalan last i salah..x buat tree diagram yg baru.urghh..blk rumaa hampa.sedih pn ade..nk buat mcmn kan..da lps..nex quiz kena buat terbaik lg. *kasi soalan senang sikit yea prof* ;p
huhuhuhu...okay laah..this wknds i tggl berdua je dgn rumate.others ade yg blk and trip cls.I pn x tahu nk buat ape..mesti bosan!! T_T
okay till then.

Thursday, July 22, 2010

.Merbok.

Hi sume. yeahh..suda lame i x update belog ni kan??wlpn dah lame, i still nk update jgk.yelaa..Rasa kejap x kejap pulak kan dah kena msuk blaja blk.damn bored! X puas cuti lg okay?? Btw, I hv been offer to pursue my degree in Islamic Banking Kedah Cmpus.ya ya I knw, its quite hard for me to do this. Yelaa..kali ni I terpaksa pegi jauh dr family. Because before this, im finished my diploma in Banking in Segamat cmpus. Kalau dlu nk balik ruma will takes 3 hours bus journey to go back in Kuala Lumpur. But kali ni double lg jauh dr sgmt.6 hours journey! Damn! Mmg I rase kalau blk wknds pn pasti x seronok! I hv to strt new life now..new envronmnt, new friends, new lecturers as well. At 1st smpai kat cmpus kedah ni..my first impressed is..Mak aihh..jauh gilaa nk smpai merbok ni..ohh yea,pedalaman.pedalaman.same goes sgmt.agk pedalaman jgk.but kalau kat sgmt tu kena tempuh jalan tangkak yg berliku2 tu.but kalau kat sini sawah padi laa kot keliling. On 3rd july I betolak dr ruma pkul 8pg kot.rs sayu je nk tgglkn rumaa.*sigh* I rs mcm x confidence je nk pergi sorg2 ni..dah laaah dgree ni x dpt kolej.rumah kat sane mmg x survey lg.ohh cuak2..mane aku nk duduk ni..x kn nk merempat kot. I bajet igtkan nk apply duk kolej for 1st semester ni..yelaa.. newbie kot I kat sini.tak tahu sekeliling,.Tapi bilaa smpai2 je cmpus ni around 1 oc. Tetibe registrations staff sume pegi rehat.then tpksa laa tggu 230 ptg.dah laa lame gilaa tggu.cis! okay.tasha kena bersabar..Bila da bukak registration tu..berpusu2 org nk msuk dlm dewan sarjana tu.I pn pegi reg sndiri while abh n mak tggu kat pondok nearby.time tu.Dah settle reg sume..igtkn nk laa apply kolej utk penempatan sementara.yelaa..ruma sewa sume tak tahu..Atlast I mintak laa num Aimi form Hawa.cntct dia duk mana n so on sbb I buntu kot.x tahu nk duk mane ni..Kolej kat kedah ni sikit gilaa…2 kolej pmpn 1 kolej laki.Pehh..mane laa nk cukup nk tmpung stdnt yg ramai ni..I dgr intake july yg msuk cmpus kedah kali ni hampir2 2000 org.Aiyaaa…ape cite laa weyy..kolej ada sikit.tp stdnt ramai..ofcos laa I x de chance nk duk dlm.jumpe org upk..dia kate bdk2 part3 diploma pn dah ramai kena cmpak keluar.kesiann kan??kalau kat sgmt tu..ada 6 kolej pmpn & 2 kolej laki. But satu lg kolej laki nk siap..kiraa byk jgk laa kalau nk bandingkan dgn kat kedah ni.

I x dpt serumah dgn Farah, aimi, ain bcause ruma diorg yg kecil tu..owner x kasi ramai2..just for 5ppl only.anthr 2 ppl tu..from kolej unikop kot.I frust jgk laa sbb x dpt seruma dgn diorg.but Alhamdulillah kak Linda (org yg handle byk ruma sewa ) ni tlg I cari ruma lain..Perumahan yg dia bwk tu..still perumahan baru lg..rumah cantik.Auww..sukenye!! dia offer ruma semi D kat i..but I refuse utk duk ruma tu..bcause rumaa tu sume bdk2 diploma.& I nk cari hsemate yg ada amik ISB.Finally ruma 8B pilihan hati I.Terrace hse nearby ruma semi D tu.naseb dlm rumaa tu ada 3org bachelors.including me and anthr 3 tu bdk2 part5 diploma Public admin. Hsemates sume mmg mengalu2kan kedtgn i.wahh..rs seronok.diorg peramah.:)

Thanks to Abh, mak and x lupe jgk kat along.sbb tlg drive and hntr adk dia ni smpai kedah.angkt brg and so on.Thank you so much! Diorg uruskan hal2 I smpai mlm.yelaa nk cari brg2 keperluan bila duk dlm ruma ni.. tasha akn belajar rajin2 for degree ni.supaya dpt good results J. Everyday diorg call I tny mcmn bdk2 kat sane?clsmates, hsemates,lecturers, mknn kat sini and so on mcmn..risau betol yeaa diorg.hihihi.So far okay laa..xde masalah lg.cume nk pegi blok ke blok tu jauh gak laa..i knw, lame2 pasti I da biasa dgn environment sini.

okay. till then.nti i update lg. :)

Thursday, May 20, 2010

.Kuala Lumpur.

Whoaaa..excited gilaa ni..when my sista ajk blk KL esk! phewwww..x saba laah seh..Da lame kot I duk perantauan di negeri orang ni..Mule2 di segamat, then ke Melaka pulak.Atlast, blk Kl jgk i ni..Rindu roomate aku a.k.a Wanny! Adk I yg byk songeh, suka memekak x tentu pasal kat ruma. mesti die x saba2 nk tggu kepulangan akk2 dia ni..ahahaha.. lgpn i knw, dia tggu lptp kesygn dia ni.haha..Asal call I je, sure tny psl lptp die.kau nk takot ape haaa wanny??Aku da selongkar file2 kau dah. x ya laa nk risau.pastinya aku "Jaga" dgn baiknye kat sini.haha..tu laa sape suroh tertinggal lptp lg kat kmpg.pdn muka..hahaha.Since I dkt micet ni..br I tahu betapa susanye kalau duk dlm kmpus without any gerai yg bukak.mcm duk luar plak.! Everyday cari mknn kat luar. Keinginan i utk Makan sate kat cni d tunda. BECAUSE mkn sate dgn family lg syokkk kot! WEh wanny, pastikan Bilik kite bkemas kay?Aku x nk brg2 bersepah2..kang kau x dpt tdo lak sbb kena kemas dlu before tdo!*Kau mcm x biasa plak dgn akk kau tasha ni.*So sila pastikan bilik kite bersih kay??

Yeyey!! Blk rumaa nti I plan nk kuar shopping with my lovely dovey sister KNGAH,UDER,and WANNY. Since Hariz belom balik from National Service, tiada laa bodyguard kitorg utk shopping.Apa kabar laa adk laki aku sorg ni kat Sabah.Haritu pn dpt ckp dgn dia skjp je..Siann adk aku sorg tu..Kat tawau mkn ape je kat sane..dia da laa kuat demand bab2 mkn.sume nk sedap2 n mahal2 je.Yang x bole bla nye mase dia call I, die tgh menikmati KFC!!kahkahkah..gilaa lawak! mkn kfc je pn..xpe, melayan tekak sekali skala.kang da msk kem dah x pyh nk ngidam nk mkn ape2. :S

Okay peeps, later i will update for nex post!
Daaa..~


Okay ini budak yang byk songeh A.k.a myRoomate and My pillow talk everynite.




And this is Our bodyguard wherever We go for outing. From Left;Hariz,uder,and kngah.

Wednesday, May 19, 2010

Super Junior(슈퍼주니어)_미인아_뮤직비디오(MusicVideo)

Super Junior 4th ALBUM! BONAMANA!!



Auwwww..~ DONGHAE sgt comel!! LOVE YOU!!

Saturday, May 15, 2010

.Bosan.

Hell yeah! i suda rindu dgn katil i kat ruma..Since i hd finished my final exam on 9th May,I couldnt reach my home sweet home in Cheras.. poor me.
uhhh.da la lame gila x blk ruma okay?org lain sume syok blk rumaa, rehat2, kuar shop, hangout with friends and bla bla bla..jelez okay! I am stuck in Malacca now for almost 2 weeks!! lama gilaaa okay???

Huh! The reason why i must stay here bcuz i hv to accompany my sista doing her final projct experiment here.in Unikl-Micet.Tpksa laaah. She's request me to accompany her just bcuz nk I jd driver die during these 2 wks.ohhh NO! akk aku nk mmg, suka nk buli aku! ceh.. ;p
Bilaa aku kat micet.mulaa la aku rs mcm org terkurung dlm penjara.Gilaa x best duk kolej yg xde org sgt. senyap! bikin gua takot je. ughhh.
mcmn laa aku nk tggu lame2 kat cni..hahaha..
xpe, i've just notice that Malacca have new water park slain A Famosa. "Malacca Wonderland" in Ayer Keroh. Water park ni mcm best je...looks like mcm Sunway Lagoon.
Wow~ melaka suda maju ohh.. :)
Okay, This wknds mari kite rempuh Malacca Wonderland.


ok, sekian. :)

.Rindu.

hello readers,
Slmt berbelog kembali yea tasha! :)
ohh well..since i kat sgmt.mmg i jrg gilaa online.
kalau dpt online pn, sekejap je pn.
cuz i x suka ngadap wifi uitm yg sgt slow. urgghh.. nyampah okay nk tggu lame2.haha
btw..I am so happy because i've just completed my Diploma at Uitm Sgmt.wow! sedar x sedar, its a been 3 yrs i kat sgmt. Atfirst mmg laa x suka ngn sgmt tu..rs nyesal pn ada cuz dpt diploma kat cni..but nk buat mcmn..study tetap kena study.. mula2 part1 msuk sgmt tu..i suka sgt blk rumaa..kalau bole evrywk lah nk blk. smpai snggup mintak excuse blk rumaa tu. *Reason ape laa tasha kasi tu kan?*well u knw, bila jd part1 kan susa blk..ada je activity kena buat.Atfirst month i hold dlu, x blk ruma..jd homesick duk sgmt.asik pkir nk blk je..haiya..~ mcm2 laah tasha ni.
lg pn i ade partner yg suka blk rumaa taw..kalau nk ajk blk je, sure die tidak ketinggalan.hahaha. CKIN!! i knw, you bole jd sakit kalau duk sgmt lame2.. hahahah..

Rsnye mcm sekejap pn ada bile kite study kat sgmt tu..for almost 3 yrs kot. lame tuuu...dlm mase 3 thn tu..byk gilaa kenangan yg i dpt. dapat knl dgn kwn2 sekepala..then buat jht pn same2..*Erk! bukan jht..but nakal sikit je *hahaha..tasha baik okay?hehe..Bilaa da nk abes study masing2 emotional..mcm2 laa diorg pkir..yaa..i knw, lps ni pasti susa nk jumpe kwn2 diploma.lg2 yg duk jauh2 tu..pasti i akn sentiasa rindu diorg. Teman2 kite laa yg sentiasa ada dgn kite 24/7 kalau kat sgmt tu..susa senang kite same2 share. itu gunenye kwn kan.. I LOVE MY FRIENDS so much!! muaah3..

HAPPY GRADUATIONS GUYS!!

Hopefully lps ni, jgn lost cntct yea. :)
I already MISS you guys!!
p/s: kalau ada sape2 yg nk kawin tu..jgn lupe jemput yea!hehe. :)

Friday, May 14, 2010

formspring.me

Hello; Hello; You can ask me anything . For sure i'll answer. http://formspring.me/natashamunirah